Nosotros
Las escuelas Maple Bear ofrecen programas canadienses completos que utilizan la metodología canadiense y el plan de estudios desarrollado desde cero por nuestros propios expertos para preescolar, primaria y secundaria.
Nos tomamos muy en serio la responsabilidad que tenemos con nuestros estudiantes y sus padres. Los estrictos controles de calidad aseguran que ofrecemos las mejores prácticas canadienses en educación.
En la actualidad hay más de 300 escuelas Maple Bear con los niveles de Preescolar, Primaria y Secundaria en operación y varias más están por abrir en Bangladesh, Brasil, India, Corea del Sur, Vietnam, Marruecos, China, Singapur, Emiratos Árabes Unidos, México, Turquía, Sri Lanka, Nepal, Kenia, Filipinas y los Estados Unidos.
Las oficinas centrales de Maple Bear Global Schools Ltd se encuentran en Vancouver, Canadá.
LA HISTORIA DE MAPLE BEAR
La idea de desarrollar escuelas canadienses de Maple Bear surgió del trabajo de la Red de Centros Educativos Canadienses (CECN), una organización sin fines de lucro respaldada por el Gobierno de Canadá, y la Fundación Asia Pacífico de Canadá. Esta Fundación recibió el mandato de difundir las ventajas de la educación canadiense en el extranjero para atraer estudiantes extranjeros a estudiar en Canadá.
Maple Bear nació después de que los directivos de CECN (Canadian Education Centre Network) reconocieran que había una demanda interna emergente de educación canadiense bilingüe de alta calidad de padres de clase media; muchos de los cuales habían estudiado fuera de sus propios países en general y en Canadá en particular.
La primera escuela canadiense de Maple Bear que se abrió fue en Indirapuram (Nueva Delhi), India en 2005.
En 2007, Maple Bear se convirtió en una empresa privada con una docena de escuelas operando en Corea, Brasil e India. Esas cifras cambiaron rápidamente a medida que se difundían las noticias sobre la excelencia del sistema de inmersión canadiense y la educación bilingüe, especialmente entre los padres que podían ver los resultados positivos en el lenguaje, aprendizaje y el comportamiento de sus hijos.
Hoy en día, existen más de 300 escuelas Maple Bear con más de 30 mil estudiantes en dieciséis países alrededor del mundo.
Te invitamos a unirte a la familia global de Maple Bear como propietario, estudiante, padre, maestro o miembro de la facultad canadiense.




Maple Bear Faculty


Angela Quinn
Angela Quinn has over 35 years of experience teaching from Kindergarten to Grade 12 as well as adults. She has a Master's degree from the University of Ottawa as well as Specialist Certification in Second Language Learning and Special Education. Angela has worked as a classroom teacher, an Elementary School Principal and Second Language Curriculum Consultant. She has presented workshops on the following topics: literacy strategies (read aloud, shared reading, guided reading and independent reading), writing, organizing and implementing learning centres, comprehension strategies, differentiated learning, classroom management, assessment and evaluation, planning and delivery of curriculum.
Angela has worked as a Maple Bear Academic Support trainer in Brazil, Mexico and Morocco.


Art Pfeffer
Art Pfeffer has 34 years of experience teaching levels 1-9 with a specialization in early years and special needs children. He has an Administrative and Principal certification, as well as a double Post Baccalaureate in Administration and English as an Additional Language. He has an extensive background working with adults and mentoring graduating student teachers at the University of Winnipeg, Faculty of Education. His work has included designing and presenting on-line training seminars for new teachers in preparation for work in Asia, working as a school director and country curriculum director in South Korea, as well as writing and editing curriculum. He has worked for Maple Bear for 11 years since 2007 and has provided service in Korea, China, Vietnam, Mexico, Turkey, and Brasil. His Maple Bear experience helping schools to become established, ordering books and materials, supporting teacher training and mentoring of administration, as well as a wide range of teacher and parent presentations.


Beverley Bennett
Beverley Bennett’s introduction to Maple Bear was as acting principal to assist with a school opening in Brasilia in 2010. Since then, she has had the opportunity to visit ten Maple Bear countries, providing a wide range of services from initial training, classroom support, to training and quality assurance. A highlight for Beverley has been developing and delivering literacy instruction workshops.
On top of her training work, she has also worked in Sao Paulo in the central office and teaches University of Winnipeg courses to Maple Bear teachers in Brazil as well as to Canadian education students in Thailand and China. She especially enjoys her role in preparing new Canadian expert trainers for their first assignments. Beverley holds a Master of Education from McGill University. For her, Maple Bear has been a fulfilling second career in education.


Brenda Gear
Brenda Gear holds an M Ed from the University of Western Ontario and a B Ed from the University of Windsor. She holds certificates as a Primary Education specialist and a Special Education specialist. Brenda has worked as a Kindergarten teacher, elementary teacher, teacher of gifted students and a School District Consultant in Special Education early years. Brenda is the recipient of the Award of Distinction for outstanding contributions to education in London, Ontario. She has had a very successful career as a Principal and Vice Principal of elementary Schools in Ontario, Canada. Brenda served as Director of Maple Bear in Korea for two years and has also conducted Maple Bear extensive training sessions in India, Brazil and Mexico.


Colleen MacDonald Macleod
Colleen MacDonald MacLeod is a graduate of St Francis Xavier University 1973-74 with BA and B.Ed. and a Certificate in Educational Technology from Cape Breton University 2002. The Strait Regional School Board employed her for 32 years, teaching elementary education in Cape Breton, Nova Scotia. Upon her retirement she took the opportunity to travel and has spent time in schools in Oman, Egypt and Kenya. In 2011 she began working as a Maple Bear trainer and more recently as an Initial Trainer.
Colleen lives in Judique, NS with her husband Archie where they raised their five children. She is a volunteer member of ‘Inverness County Cares’ providing educational and daily life support to the 280 students of the St Charles Lwanga School in Ruai, Nairobi.


Darlene Noga
Darlene Noga is an educator and mother of two adult children from Winnipeg, Manitoba. She is a retired teacher with over 30 years in the Manitoba school system. When she is not busy travelling you can find her tutoring students of various age levels or supporting teachers in the classroom. In 2013 her love of children, learning and travelling led to a position as a trainer with Maple Bear Schools. As a trainer she enjoys encouraging teachers struggling with classroom management. Her focus on using positives to obtain a desired behaviour is well received by teachers. She frequently travels to various Maple Bear schools in Brazil to train teachers and also enjoy the Brazilian sun, cake, ice cream and hospitality.


Judy Kyliuk
Thirty-four years of experience as an elementary school administrator and teacher in the Canadian school system has given Judy the skills to train educators working with early toddler to Year 4 and middle years students.
Her six years experience as a trainer and initial trainer for new school start-ups and acting principal at Maple Bear schools in Brazil has familiarized her with all aspects of Maple Bear School curriculum and implementation of its programs. Judy has a strong background in school organization and planning. Her teacher training emphasizes effective planning, assessment, and improving literacy, numeracy and science skills for all students. She has collaborated with staff to create a respectful, safe, secure, happy environment where learning is emphasized and effective classroom management skills practiced. Judy has conducted both teacher training workshops and parent information workshops and enjoys working as a trainer for Maple Bear Global Schools.


Lenna Glade
Lenna Glade has been an educator for more than 40 years. She has been a teacher, a school administrator, a Department of Education coordinator and is currently a Faculty Member at the University of Winnipeg in Manitoba, Canada. For the past ten years, Lenna has initiated and implemented several international education projects in her role as Faculty Member. In addition to practicum programs in Thailand and China, Lenna implemented a Bachelor of Education program in Asia and a Post Baccalaureate program in Brazil.
Lenna Glade is a former Academic Director of Maple Bear Brazil. For the past 6 years she has trained teachers and administrators and presented to parents of Maple Bear Schools in Brazil, India, China, Korea, Viet Nam and Singapore. Also, Lenna has coordinated the annual Maple Bear Owner’s Convention in Brazil.


Terril Butterworth
Terril Butterworth has extensive teaching experience from Kindergarten to Grade 8, in addition to having been an Elementary Curriculum Consultant, a Coordinator of Elementary Curriculum for a large school district and an Elementary School Vice-principal and Principal. Terril’s Bachelor of Education is from the University of British Columbia. She has additional specialist qualifications in Primary Education, and in Science in Primary Junior Education from Queen's University (Ontario), and Principal's Qualifications from the University of Ottawa.
Terril has mentored student teachers from the University of Ottawa, Nipissing University, State University of New York (Potsdam) and Queen's University. She received an award from Queen's University for her work as an Associate Teacher.
Terril has provided professional development to early childhood educators, elementary and secondary teachers, principals, and parent groups. She has been part of the province of Ontario’s curriculum implementation teams. Internationally Terril taught two summer programs in Beira, Chimoio and Nhamatanga, Mozambique. She has also done considerable work with Maple Bear Schools in Brazil, Mexico, China, Morocco and the USA.
El EQUIPO MAPLE BEAR GLOBAL


Rodney Briggs
Presidente, Co-fundador de Maple Bear Global Schools
Rodney Briggs se graduó de la Universidad de Manitoba, con licenciatura y maestría en Relaciones Internacionales. Obtuvo la beca J.W. Dafoe para sus estudios en relaciones internacionales.
En 1981, se incorpora al Departamento de Asuntos Exteriores y Comercio
Internacional y sirve en el extranjero en la misión permanente de Canadá ante las Naciones Unidas, en el Reino de Tailandia. Estudió mandarín en Taiwán, trabajó en la Embajada de Canadá en la República Popular de China y concluyó su distinguida carrera diplomática en la República de Corea. También se desempeñó como Presidente de la Asociación Profesional de Oficiales de Servicio Exterior. Además de mandarín, habla también francés.
En 1996, Rodney se unió a la Fundación Asia Pacífico de Canadá como el
Vicepresidente responsable del proyecto red de centros de educación
canadiense y en 1997 se convirtió en el primer Presidente de la recién formada compañía sin fines de lucro, The Canadian Education Centre Network. En este puesto él era responsable de formar la red de tres centros en la región de Asia y el Pacífico con presencia en 17 países de todo el mundo.
También supervisó la creación de la red filial de CEC, CECN Global Schools Ltd. y desarrolló el sistema de educación de Maple Bear. En marzo de 2007 dimitió como Presidente de la red de CEC y adquirió CECN Global Schools Ltd. de las escuelas de la red de CEC. Desde entonces, ha realizado numerosos viajes, expandiendo así la presencia global de Maple Bear.


Gerald Macleod
Vice-Presidente, Co-fundador, Maple Bear Global Schools
Gerald tiene una licenciatura en Artes y Educación por parte de la Universidad de Saskatchewan, una maestría en la Universidad de Carleton en Ottawa y una maestría en educación (segunda especialización en lengua e inmersión) en la Universidad de Manitoba. Además, posee un diploma de estudios de francés por la Universidad de Poitiers y un diploma de estudios internacionales y desarrollo por la Universidad de Toulouse, Francia. Ha recibido numerosos reconocimientos académicos, incluyendo una beca del gobierno francés para estudios de posgrado en Francia.
Su experiencia en educación es extensa, comenzando como profesor en
Montreal, Saskatoon y Winnipeg; como vicepresidente principal y director en todos los niveles del sistema escolar de Winnipeg y como profesor universitario de administración educativa en el Collège Universitaire de Saint Boniface, Manitoba.
Gerald se desempeñó como director escolar de educación internacional en Winnipeg; director de educación internacional en el departamento de educación avanzada para la provincia de Manitoba y como consultor en educación global internacional. A menudo realiza presentaciones sobre temas de educación internacional para maestros, directores y mesas directivas de distintas instituciones educativas.
Desde el año 2007, es vicepresidente y copropietario de Maple Bear Global Ltd. Es responsable del desarrollo e implementación de los programas educativos de Maple Bear, así como entrenador de maestros alrededor del mundo.


Jocelyn McPike
Directora de Educación y Capacitación
Jocelyn es una líder educativa con una sólida experiencia en enseñanza, manejo de programas y administración de escuelas. Cuenta con licenciatura en Educación; ha impartido clases en preescolar y en diferentes niveles de primaria. También ha trabajado como profesora de recursos, coordinadora de distrito, subdirectora y directora. Además Jocelyn ha tomado entrenamiento complementario en muchos otros temas importantes: desarrollo de liderazgo básico y avanzado, aritmética, y alfabetización.
Además de trabajar en el desarrollo del programa Maple Bear, Jocelyn ha
participado activamente en el desarrollo de programas educativos y talleres: la implementación de la escritura para preescolar y primaria y el desarrollo de la escritura en estudiantes nivel K-4 facilitando servicios e instrucción en los grados 5° a 8°. Ha realizado talleres para Maple Bear en Brasil y México, y se ha desempeñado como líder en el desarrollo de materiales de entrenamiento Maple Bear.


Robin Pascoe
Directora de Comunicación
Robin Pascoe tiene el cargo de Directora de Comunicación Global con más de 40 años de experiencia en el campo. Periodista de profesión y educación, también es autora y editora de cinco libros sobre reubicación global y su impacto en las familias de expatriados. Ella es responsable de crear y supervisar la marca Maple Bear y de garantizar que impacte en las culturas de manera tan positiva como el plan de estudios de Maple Bear.


James Briggs
Director de Finanzas y Desarrollo de Negocios
James Briggs trabajó en otras areas de Maple Bear antes de asumir su posición actual como Director de Finanzas y Desarrollo de Negocios. En su puesto actual, James evalúa el potencial de los posibles nuevos franquiciatarios de las escuelas Maple Bear, además de gestionar las alianzas globales de empresas con Maple Bear.
RESPONABILIDAD SOCIAL
Como parte de este compromiso, Maple Bear Global Schools también cree en retribuir a los países en los que operamos. Por ello, realiza la donación de fondos caritativos a iniciativas educativas locales que impactan en los niños y las familias.
Además de financiar proyectos, el plan de estudios de Maple Bear incorpora temas de responsabilidad social y servicio comunitario para que los estudiantes de las escuelas de Maple Bear estén familiarizados con el concepto y realicen actividades apropiadas para su edad. El objetivo es lograr compartir con todos los estudiantes lo que representa la alegría de retribuir.
